Jason Schreier sugeruje, iż PlayStation 5 może być mocniejsze niż NVIDIA GeForce RTX 2080
Sporo mówi się o dużych mocach obliczeniowych nadchodzących konsol, ale na dokładne specyfikacje i pomiary wydajności wciąż czekamy. Znany branżowy dziennikarz sugeruje, że gracze będą bardzo zadowoleni.
PlayStation 5 może być mocniejsze niż NVIDIA GeForce RTX 2080
O odważne deklaracje pokusił się Jason Schreier z redakcji Kotaku. W ostatnim podcaście, w którym brał udział nie brakowało wątków poświęconych nadchodzącym konsolom PlayStation 5 i Xbox Series X. Jak stwierdził, Sony i Microsoft przygotowują coś naprawdę dużego, obydwaj producenci mają zabezpieczać się tutaj na lata - pod względem wydajności. Najciekawsze z całej wypowiedzi było porównanie PlayStation 5 do karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080.
Jason Schreier zasugerował, że moce obliczeniowe PlayStation 5 będą wyższe. To samo można by zatem powiedzieć o Xbox Series X, ponieważ obydwie konsole będą bardzo zbliżone w kwestii podzespołów. Nie będziemy w tym miejscu zagłębiać się w możliwości NVIDIA GeForce RTX 2080. Część z Was je zna, pozostałych zapraszamy do naszej obszernej recenzji, w której można znaleźć wszystkie potrzebne informacje i wyniki wydajności. Przypomnijmy tylko, że NVIDIA GeForce RTX 2080 to około 10 teraflopów mocy.
PlayStation 5 z grami na wyłączność, w przeciwieństwie do Xbox Series X
Kilka dni temu pisaliśmy, iż w przypadku Xbox Series X nie należy oczekwiać gier na wyłączność, a już z pewnością nie w pierwszych miesiącach obecności konsoli na rynku. Microsoft ma zamiar udostępniać nowe gry także na PC i konsolach obecnej generacji (tu przynajmniej przez rok, a być może dwa lata).
Jason Schreier twierdzi, że Sony ma inne plany. I to są już informacje, którym można dawać większą wiarę, ponieważ przychylają się do nich również inne źródła. Gry przygotowywane przez studia znajdujące się pod skrzydłami Sony mają trafiać wyłącznie na PlayStation 5. Pozostali będą mieli rzecz jasna wolną rękę, a więc np. Ubisoft przez pewien czas powinien wydawać kolejne odsłony serii Assassin's Creed czy Far Cry na obydwie generacje. Przykłady można zresztą mnożyć. Lista ekip podległych Sony jest jednak naprawdę pokaźna i obejmuje chociażby Guerrilla Games, Polyphony Digital, Bend Studio, Santa Monica czy Naughty Dog. Łatwo zauważyć, że nad potencjalnymi hitami na wyłączność PS5 ma kto pracować.
Źródło: winfuture.de
Warto zobaczyć również:
- PlayStation 5 z funkcją, którą niektórzy pokochają, a inni wyśmieją
- Oto PlayStation 5 - wersja deweloperska na zdjęciu
- Data premiery i cena PlayStation 5 - nieoficjalne informacje napawające optymizmem
Komentarze
94Pomyślcie ile by taka konsola kosztowała...
Ostatnio zagrywam się w RDR2. Oglądałem jakiś materiał na YT jak przejść jakąś misję i tam był pokazany gameplay z ps4 bodajże. To jak kamera "szoruje" po podłodze jest dla mnie nie do przyjęcia. Tzn swobodne sterowanie myszą aby rozglądać się jest dla mnie o wiele bardziej intuicyjne i przyjemniejsze dla oka. O strzelaniu już nie wspominając (nie rozumiem idei "aim assist" gdzie gra strzela za Ciebie).
Do tego dochodzi projektowanie interfejsu. To już któraś gra z kolei gdzie widzę ten system zagnieżdżania menu w menu pomyślany w oparciu o konsolowe sterowanie. Nie znoszę włazić w dziesiątki menu jedno w drugim aby dostać się do funkcji czy przedmiotu kiedy w odpowiedniku projektowanym z myślą o obsłudze myszą mam wszystko wygodnie w jednym oknie.
Pewnie są jeszcze inne rzeczy które mnie osobiście drażnią a których nie pamiętam na obecną chwilę i dopóki to się nie zmieni moje zainteresowanie konsolami będzie znikome niezależnie od poziomu grafiki pc vs konsola.
Być może jednak dzięki technologii "localray adashir" niedługo nastąpi rewolucja w RT, bo okazuje się, że efekty RT można uzyskać dużo wydajniej jak to się ludziom wcześniej wydawało i to nawet bez potrzeby pakowania rdzeni RT do układu. Na YT jest filmik jak GTX 1080 dzięki technologii localray radzi sobie z RT bardzo dobrze tak więc szykuje się rewolucja w tym względzie. Co ciekawe autor tej technologi zdradził już, że jego firma sprzedała już licencje między innymi dla konsol, ale szczegóły na temat działania techniki zostaną udzielone dopiero w Q2 2020, czyli zbiegiem okoliczności wtedy, gdy podzespoły konsol zostaną już ujawnione (a przynajmniej PS5, która ma być zaprezentowana w lutym).
Wiele osób w komentarzach pisze, że to niemożliwe, aby taka wydajność była w konsoli z uwagi na cenę. Zwracam jednak uwagę, że koszty podzespołów dla konsol nie są aż tak duże jak na rynku PC. Jak ktoś chce zrozumieć czemu tak to niech sobie poczyta, bo wiele rzeczy na to wpływa. Podam tylko legendarny przykład xboxa 360, aby pokazać co jest możliwe. Konsola miała wydajność 2x 6800 Ultra (1000$ za same GPU), a kosztowała 400$.
1.8TF w PS4 vs 10TF w PC i gdzie widać tą graficzną moc, bo chyba nie w grach hie hie! Jakoś nie jest 5 razy lepsza niż na 7 letnich konsolach za tysia, ale 5 razy więcej hajsu gracze PC bulą za prowizorę PC ha.
Jakby dali taka moc to konsola kosztowałaby z 4k minimum a bedzie 3k wiec nie ma szans
Sądzę że tutaj moc GTXa będzie zjechana przez optymalizację tak czy siak.